Subject: Vs: Delfi päring
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Iris Kübarsepp <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jan 2025 10:19:31 +0200

Tere, Iris!

Aitäh veel kord küsimuste eest. Vastas Ravimiameti järelevalve osakonna 
juhataja Liis Prii:

Eestis on kolm 24/7 avatud apteeki: Tallinnas Tõnismäe Südameapteek 24h ja 
Vikerlase Südameapteek 24h ning Tartus Raekoja Apteek. Teame, et mõnel 
kohalikel omavalitsustel on olnud huvi valveapteegi vastu, kuid apteegi 
ööpäevläbi avatuna hoidmine on apteegi otsus, milleni jõudmisel personali, 
turvalisuse ja piisava klientuuri küsimused on kahtlemata võtmekohal.

Kindlasti võib esineda olukordi, kus inimene haigestub öisel ajal ootamatult 
ja võib vajada ravimeid koheselt. Selliste olukordade ennetamiseks soovitab 
Ravimiamet kodus hoida esmavajalike käsimüügiravimite varu, mis vastab pere 
vajadustele – nt valuvaigistid, palavikualandid, allergiaravimid, 
seedehäirete leevendajad, põletusvastased vahendid, külmetusravimid ja 
esmaabitarvikud jne. Päästeameti kriisideks valmistumise juhendmaterjalid on 
selle teadmise levitamist läbi aastate toetanud ja paljudel peredel ongi ca 
nädalaks esmavajalikud ravimid kodus olemas. Kui haigestumine on sedavõrd 
äge, et vajab kiirabi või erakorralise meditsiiniabi sekkumist enne 
hommikut, siis sellega kaasneva ravimivajaduse katab tervishoiuteenuse 
osutaja kuni inimene saab hommikul avatavast apteegist retseptiga edasiseks 
raviks vajaliku ravimi osta.

Ööpäevaringselt avatud apteekide klientideks on peamiselt need inimesed, 
kelle kodune ravimivaru ei ole ootamatuks olukorraks valmis ning kelle 
tervisemure ei vaja küll erakorralist meditsiiniabi, kuid hommikuni ootamine 
ei tundu mõistlik –  tervisemure põhjustab siiski suurt ebamugavust või 
valu. Kolm Eestis tegutsevat ööpäevaringselt avatud apteeki pakuvadki 
sellistel juhtudel võimaluse vajalik ravim enne hommikut kätte saada. Kuna 
ööpäevaringselt avatud apteekide arv on Eestis aastaid sama püsinud, võib 
eeldada, et inimesed on sellest teadlikud ja oskavad sellega arvestada ka 
oma kodust ravimivaru planeerides.

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]

Saatja: Iris Kübarsepp <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 23. jaanuar 2025 12:29
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>
Teema: Delfi päring

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Uurin, miks on üle Eesti niivõrd vähe ööpäevaringselt avatud valveapteeke? 
Kas nõudlust selliseks teenuseks pole piisavalt või pole apteekrite poolt 
ressursi/tahet öötööd teha?

Võimalusel ootan vastust homseks.

Kõike head

Iris Kübarsepp

veebijuht (Delfi Ärileht)

Delfi  Meedia AS | Narva mnt 13, Tallinn 10151 | Mob: +3​72 56954088